Blog

Szósty dzień kolonii zapiekanki bezglutenowe

12/08/2017

Drukuj
UDOSTĘPNIJ

Szóstego dnia Magicznych kolonii z Bezglutenową Mamą we Wieleniu rozpieszczaliśmy dzieci bezglutenowymi zapiekankami na świeżych bagietkach, słodkim deserem, ale również pożywnymi jajkami i rybami (a także krupnikiem bezglutenowym). To był również dzień pełen atrakcji. W programie zajęć były cyrkowe zajęcia (monocykle, iluzja), ale również świetna zabawa z profesjonalnym klaunem oraz puszczanie wielkich baniek. Nic dziwnego, że dzieci miały niezły apetyt :).

Śniadanie ze świeżymi bułkami bezglutenowymi

Świeże bułki bezglutenowe to nadal rarytas dla wielu dzieci i dorosłych na diecie bezglutenowej., zwłaszcza na koloniach, obozach i wakacjach. Tym bardziej zależało mi, aby podczas naszych kolonii z dietą bezglutenową serwować świeże i pyszne pieczywo. Często piekłyśmy same świeże bułki bezglutenowe, ale szóstego dnia naszego obozu podałyśmy na śniadanie pieczywo, które zamówiłam w Balvitenie. Dotarły do nas m. in. świeże bułki bezglutenowe z Bezglutenowych Przysmaków. Nie muszę dodawać, że zniknęły w mig? Dzieci pałaszowały je z serem bez laktozy, z szynką bezglutenową, z pasztetem gotowanym, ale i z dżemem. Ci, którzy zjedli pożywne śniadanie (jajka, kanapki), mogli podejść do bezglutenowego bufetu szwedzkiego, gdzie w ramach urozmaicenia czekały na nich dodatkowo bezglutenowe kuleczki zbożowe do mleka.

Bezglutenowe paluszki rybne na obiad

W polskiej tradycji kulinarnej na piątkowy obiad serwuje się ryby. Tak było również na Magicznych koloniach z Bezglutenową Mamą. Szóstego dnia kolonii podałyśmy dzieciom pieczone paluszki rybne bezglutenowe w panierce. Skorzystałyśmy z gotowego produktu: z głęboko mrożonych paluszków rybnych bezglutenowych marki Pescanova (marka włoska). Do paluszków rybnych serwowałyśmy ziemniaki gotowane lub bezglutenową kaszę jaglaną Denver Food oraz surówkę z kiszonej kapusty. Ponieważ zależy mi na promowaniu naturalnej wody mineralnej wśród dzieci na diecie bezglutenowej, do obiadu podałyśmy właśnie czystą wodę. Zupa? Była i pyszna zupa: najlepszy krupnik bezglutenowy z kaszą jaglaną.

Drugie śniadanie bezglutenowe i podwieczorek

Aby nasza dieta bezglutenowa na koloniach nie była aż tak zdrowa, w bezglutenowym jadłospisie nie zabrakło również słodkich przekąsek. Szóstego dnia obozu dzieci na drugie śniadanie otrzymały po paczce bezglutenowych paluszków, a na podwieczorek – kubeczek kisielu bezglutenowego ze świeżym musem truskawkowym.

Rarytas: zapiekanki bez glutenu

Jak już wspominałam kilkakrotnie, dzieci z sąsiadujących z nami kolonii glutenowych wielokrotnie z żalem spoglądały na nasz jadłospis bezglutenowy. Bo nie brakowało tam gofrów, pierogów, hot-dogów, muffinek, pizzy, ciasteczek, lodów. W menu znalazły się również zapiekanki bezglutenowe. Jak przygotowałyśmy kilkadziesiąt zapiekanek bezglutenowych?  Ha! Na bogato i pysznie! Użyłyśmy świeżych bagietek bezglutenowych, masła klarowanego, sera żółtego bez laktozy, sosu pomidorowego, bezglutenowej szynki i kiełbasy krakowskiej, pieczarek z cebulą. Dzieci były zachwycone, a my ledwie nadążałyśmy z dokładkami i przynoszeniem bagietek bezglutenowych z magazynu:). Zeszły też oczywiście litry ketchupu bezglutenowego i porządna porcja warzyw.

Klaun, sztuczki, imieniny i bańki

Tego dnia w programie zajęć znalazły się zajęcia i zabawy z klaunem, a także puszczanie wielkich, kolorowych baniek. Bo nasze kolonie były magiczne – właśnie pełne iluzji, sztuczek, nauki jazdy na monocyklu i cyrkowych akrobacji. Po obiedzie świętowaliśmy również imieniny pani komendant – pani Lucyny. Były śpiewy, wiersze oraz poczęstunek: bezglutenowe cukierki Nimm2.

Bezglutenowy jadłospis – szósty dzień

Jadłospis z obozu z dietą bezglutenową 2017

30 czerwca 2017 r. (piątek)

By znaleźć przepis danej potrawy lub informację o produkcie, wystarczy kliknąć w konkretną nazwę w jadłospisie poniżej.

Śniadanie: łódki z jajek na twardo, gotowany pasztet bez jajek,  świeże bułki bezglutenowe z Piekarni Bezglutenowe Przysmaki, szynka bezglutenowa, masło bez laktozy, masło klarowane, dżem truskawkowy, ser żółty bez laktozy Mlekovita, ketchup bezglutenowy, wieprzowy krem z wątróbek, pomidor, ogórek małosolny, rzodkiewka, bezglutenowa kawa Inka, herbata owocowa Kawon.

Bufet szwedzki: kakaowe kuleczki zbożowe Balvinki Coco, jogurt grecki, z serii Amarello: jaglanka z miodem, owsianka z owocami leśnymi, musli Kolumba, musli Fruit Schaer, mleko bezlaktozowe Mlekovita, mleko ryżowe;

II śniadanie: bezglutenowe paluszki z makiem Balviten;

Obiad: BEZGLUTENOWY KRUPNIK Z KASZĄ JAGLANĄ, pieczone paluszki rybne bezglutenowe, bezglutenowa kasza jaglana, surówka z kapusty kiszonej, woda Staropolanka;

Podwieczorek: bezglutenowy kisiel Celiko z musem ze świeżych truskawek;

Kolacja: bezglutenowe zapiekanki (świeże bagietki bezglutenowe z piekarni Bezglutenowe Przysmaki Balviten, pieczarki z cebulą, masło klarowane Mlekovita, ser żółty bezlaktozowy, sos pomidorowy, szynka gotowana bezglutenowa i kiełbasa krakowska bezglutenowa – Balcerzak i Spółka), sałatka z pomidorów, herbata owocowa Kawon, ogórek małosolny;

TALERZ PYSZNOŚCI – bezglutenowe kanapki;

Korzystaliśmy m. in. z produktów firm i marek:

Na Magicznych koloniach z Bezglutenową Mamą we Wieleniu korzystaliśmy m. in. z produktów (firmy i marki): Schaer, Denver Food, Glutenex, Mlekovita, Nik-pol, Blacerzak i Spółka, Roleski, Staropolanka, Amarello, Biedronka, Italimport, Pescanowa, Tygryski, Balviten, Putka, Hert, DialSi, Schnitzer, Soligrano, Bakra, Jizerske Pekarny, Anita, Miran, SanProbi, Vitaldea, Inka, Seitz, Bakels, Celiko, ZeroGluten, Bezgluten, Kawon, Kresto.

Galeria zdjęć z bezglutenowej stołówki