Jak zrobić pyszne, atrakcyjne i szybkie śniadanie bezglutenowe, gdy zaśpisz lub masz pusto w lodówce? Co powiesz na bezglutenowe wrapy z tapioki nawodnionej, które masz gotowe w ciągu jednej minuty? Smażysz je bez tłuszczu i wody na suchej patelni, zwijasz w pół, a do środka wkładasz to, co masz w lodówce: pieczone warzywa, twarożek, pulpę z pieczonej dyni lub buraków, gorącą i gęstą owsiankę z cynamonem i setki innych cudów. Na wrapa możesz też wbić rozkłócone jajko z przyprawami i po chwili zjadasz omlet z chrupiącym wrapem. Nie jest to bajka?

Składniki na szybkie śniadanie bezglutenowe – wrapy z tapioki nawodnionej

  • saszetka tapioki nawodnionej
    do kupienia w sklepach internetowych i ze zdrową żywnością
  • opakowanie twarogu
    u mnie bez laktozy
  • 2 łyżeczki błonnika buraczanego
    lub suszonych wiórków buraczanych zmielonych w młynku do kawy
  • 5 łyżek oliwy z oliwek
    u mnie pikantna oliwa hiszpańska
  • sól, pieprz, czarnuszka lub inne przyprawy bezglutenowe
  • dodatkowo: kiełki, warzywa

Ekspresowe wrapy / naleśniki bezglutenowe

  • Serek wymieszaj z proszkiem buraczanym, oliwą i przyprawami
  • Na kuchence ustaw patelnię naleśnikowa o średnicy około 20 cm
  • Na zimną, suchą patelnię wsyp równomiernie zawartość jednej saszetki tapioki nawodnionej i ustaw mały ogień
  • Smaż wrapa przez około minutę, następnie drewnianą lub silikonowa łopatką naleśnikową przewróć go na drugą stronę i smaż jeszcze przez kilkanaście sekund
  • Nie przejmuj się, jeśli gdzieniegdzie powstaną prześwity lub mikrodziurki
  •  Wrapa przełóż na talerz, na połowie rozłóż serem, zawiń

Inne pomysły na nadzienie do wrapów z tapioki nawodnionej

Bezglutenowe wrapy z tapioki nawodnionej traktuj jak … naleśniki. Choć nie powstają z mąki, tylko z  tapiokowych kuleczek, i nie są tak elastyczne jak naleśniki, spełniają tę samą rolę: nadają się do nadziewania wszelkimi cudami. Ważna uwaga: wrapy mają neutralny, delikatnie kwaskowy smak, zatem najlepiej podawać je z wyrazistym, dobrze doprawionym farszem, słodkim lub wytrawnym.

  • pieczone warzywa z oregano i oliwą z oliwek
  • mus dyniowy porządnie doprawiony przyprawą curry
  • gęsta owsianka bezglutenowa z jabłkami, malinami i cynamonem + syrop klonowy lub płynny miód
  • mus bananowy z wiórkami czekoladowymi
  • duszone kawałki piersi z kurczaka z przyprawami i zielonym groszkiem
  • wrapy posypane jeszcze na patelni tartym serem żółtym lub tartą mozarellą + pocięta w paski wędlina (szynka/salami) + kawałki papryki i pomidorki koktajlowe

Saszetka tapioki nawodnionej kosztuje 2 zł – nie jest to dużo jak naturalny produkt, gotowy do jedzenia po minucie smażenia. 

Drukuj
Podziel się tym wpisem ze znajomymi!
    2020-11-16T15:45:24+00:0014 listopada 2020|