Blog

Jak zrobić domowe crunchy bezglutenowe z czekoladą i kokosem?

24/11/2022

Jak zrobić domowe crunchy bezglutenowe z czekoladą i kokosem?

24/11/2022

Drukuj
UDOSTĘPNIJ
Liczba osób 4 osoby
Czas 10 minut
Poziom Łatwe
Budżet Tanie

Domowe crunchy bezglutenowe na zdrowie

- Moje dziecko nie chce jeść chleba razowego, płatków owsianych ani warzyw - skarżą się często rodzice dzieci z celiakią. Pytam wtedy, czy od najmłodszych lat uczyli malucha zdrowych nawyków żywieniowych... Czy razem robili zdrowe zakupy i szykowali jedzenie, dawali dobry przykład na swoim talerzu?

No właśnie, z tym bywa różnie, stąd dzisiejszy przepis na domowe crunchy bezglutenowe z czekoladą i kokosem. Łatwo je przygotować wspólnie z dzieckiem, w weekend lub ramach rodzinnych zajęć po przedszkolu lub szkole. Domowe crunchy bezglutenowe jest lepsze od gotowego ze sklepu, bo to my decydujemy, co ma być w składzie, a na co się nie godzimy. Ktoś z domowników jest uczulony na miód? Zamieńmy go na równie zdrowy syrop daktylowy (jest m. in. w sklepie marki Pięć Przemian). No i dzięki smażeniu na patelni, a nie w piekarniku, crunchy powstaje szybko i tanio.

Tak, domowe crunchy bezglutenowe warto wprowadzić do codziennego jadłospisu. Zalety? Moc dobrych i zdrowych składników, chrupiąca przekąska, sycące śniadanie. No i za każdym razem można stworzyć inny smak, dodając nieco inne składniki, oczywiście znalezione w kuchennej szafce.

Poznajcie najnowszy przepis na crunchy gluten-free, który ma też inna nazwę: granola bezglutenowa. Na końcu artykułu zdradzam też, skąd mam przepis ...

Składniki crunchy

  • 240 g bezglutenowego musli (użyłam musli z czekoladą i kokosem marki Ocelio, sprawdzą się też inne smaki)
  • 140 g dowolnych orzechów
  • opcjonalnie garść suszonych owoców, np. daktyli
  • 4 łyżki oleju
  • 200 g syropu daktylowego lub miodu
Poznajcie skład bio bezglutenowego musli z Ocelio

Wykonanie

  • Na suchej patelni, na małym ogniu, upraż orzechy (3-4 minuty)
  • Wlej olej
  • Wsyp musli i ewentualne owoce
  • Dodaj syrop daktylowy
  • Drewnianą łopatka mieszaj crunchy i smaż na małym ogniu około 5 minut
  • Po ostudzeniu przesyp do słoiczka
Wywiad: Jedz bezglutenowo, ale zdrowo

Wspomniałam, że zdradzę, skąd mam ten przepis na granolę bezglutenową z czekoladą i kokosem. Otóż na początku jesieni sklep firmowy Ocelio miał mega promocje na musli - można było je kupować prawie za grosze. Spory zapas musli z czekoladą i kokosem zrobiła zaprzyjaźniona bezglutenowa mama z Poznania. Pewnego popołudnia ze swoimi córeczkami Michaliną i Tosią uprażyły orzechy, dodały musli, miód i olej i gotowe. Gdy niedawno je odwiedziłam, dziewczynki poczęstowały mnie domową przekąską. W szafce mają 4 słoiki! Chrupania na całą jesień!

zdrowe crunchy bez glutenu
Inne zdrowe przepisy na śniadania bezglutenowe


{współpraca reklamowa]

KOMENTARZE

Co nowego?

Instagram

Bądź na bieżąco

Newsletter

Zapisz się