Blog

Bezglutenowa restauracja w Pradze: knedle i lane piwo

28/01/2023

Drukuj
UDOSTĘPNIJ

Raj na wakacjach - bezglutenowa restauracja w Pradze

Jeśli wybieracie się na wakacje lub w podróż służbową do stolicy Czech, i zastanawiacie się, gdzie zjeść bez glutenu w Pradze, mam dobrą wiadomość!

Zimą z czeskimi przyjaciółmi odwiedziliśmy bezglutenową restaurację w Pradze - "U Agamy". Rozgrzało nas pyszne jedzenie, piwo z pianką i cudowna atmosfera.

To raj, którego lepiej nie omijać podczas wakacji bez glutenu w stolicy Czech. Po pierwsze: dają 100% gwarancji bezpiecznego jedzenia dla osób z celiakią, a po drugie w menu są tradycyjne czeskie dania oraz - niespotykane w Polsce - lane piwo bezglutenowe (z alkoholem i bez).

Łatwo tam trafić z nawigacją w telefonie. Ponieważ nas prowadził czeski przyjaciel, nie potrafię odtworzyć trasy. Ale Praga jest świetnie skomunikowana: metro, tramwaj, autobus, a na wszystko jeden bilet całodobowy.

PS :) Jest jeszcze jedna polecana bezglutenowa restauracja w Pradze: Alriso. Nastepnym razem na bank tam wpadnę :)

restauracja bezglutenowa w pradze u Agamy

Przystawka do piwa

Restauracja bezglutenowa w Pradze jest oblegana przez mieszkańców, ale i przez turystów, dlatego w weekend może być tam kłopot z wolnym stolikiem. My ubłagaliśmy kelnera i znalazł nam miejsce w kąciku :)

By umilić klientom oczekiwanie na obiad lub kolację, kelner podaje do stolika chleb bezglutenowy i smarowidło (np. humus), a Robert zamówił dodatkowo krążki cebulowe.

Przystawki smakują wybornie do piwa, ale również istotne jest poczucie "normalności". Oto w restauracji osoba z celiakią też może dostać przystawkę, jak w każdym innym lokalu na ziemi. Miłe to!

Przystawka do piwa

Gdzie zjeść bezglutenowo w Pradze? Szukajcie restauracji "U Agamy".

bezglutenowa restauracja w pradze u agamy przystawka
Czechy bez glutenu - przewodnik Bezglutenowej Mamy

Dla każdego coś dobrego

Po całym dniu szwendania się po Pradze umieraliśmy z głodu, ale na szczęście krótko czekaliśmy na kolację.

My z mężem zamówiliśmy tradycyjne bezglutenowe knedle z gulaszem wołowym. Nasi przyjaciele knedle jedzą na co dzień, dlatego pokusili się na żeberka z pieczonymi ziemniakami, na sałatkę z mięsem.

Do wyboru były też polevki, czyi zupy, ale wybraliśmy konkrety. Menu w bezglutenowej restauracji w Pradze jest krótkie, ale urozmaicone i pełne przysmaków.

Dla każdego coś dobrego
gdzie zjeść bez glutenu w pradze

Lane piwo bezglutenowe

Lane piwo bezglutenowe to rarytas, na który jeszcze czekamy w Polsce. W Czechach natomiast, w kilku lokalach (m. in. Chata u Jirki w Karkonoszach), można zamówić lane piwo bezglutenowe Ferdinand, w wersji alkoholowej i bezalkoholowej. Restauracja "U Agamy" w Pradze jest jednym z takich miejsc.

Dla Czechów na diecie bezglutenowej ma to ogromne znaczenie, bo w ich kulturze lane piwo, takie z pianką, jest cenione o wiele wyżej, niż butelkowane.

Na zdjęciu obok prezentują to: Robert Vanek, prezes Klubu Celiakie pro Ostravu oraz Jirka, gospodarz Chaty u Jirki w miejscowości Dlny Dvur w Karkonoszach.

Lane piwo bezglutenowe
gdzie zjeść bez glutenu w pradze 2023

Tajny lokal w centrum Pragi

Nasi czescy przyjaciele z Ostravy pokazali nam w Pradze jeszcze jedno magiczne miejsce, w samym centrum. Nie trafiają tam turyści, a jedynie osoby wtajemniczone ...  To Skautsky Instytut (blisko zegara słonecznego), czyli Prazske kreativni centrum.

Można tam zamówić jedzenie i picie, ale dla celiaków bezpieczne są tylko niektóre napoje. Wartością miejsca jest natomiast jego klimat, wystrój, balkony, tarasy na dachu. Tam można wpaść, by posiedzieć na tarasie, popracować na laptopie, poczytać albo spotkać się z przyjaciółmi. Luz i czeskie klimaty, w pozytywnym znaczeniu :)

W Pradze jest więcej miejsc 100% bezglutenowych, wkrótce podam Wam adresy i recenzje :)