Specjalistyczne kolonie z Bezglutenową Mamą 2019

Bogata w witaminy, zbilansowana dieta bezglutenowa nie tylko zwiększa sprawność fizyczną czy kondycję umysłową, ale także dobre samopoczucie. Kto ma celiakię, lecz nie dostarcza organizmowi wystarczającej ilości witamin, zaczyna odczuwać wiele dolegliwości. Witaminy są niezbędne każdemu z nas, ale w diecie bezglutenowej potrzebujemy ich szczególnie. Dieta ta w klasycznym wydaniu bywa często niedoborowa, stąd tak ważny jest bogaty i urozmaicony jadłospis, pełen warzyw, owoców, mięsa, ryb, jaj strączków, olejów, pestek i nasion. Wiosna to dobry czas na kolorową i zdrową dietę bezglutenową, bo na targu można kupić świeży chrzan, zieloną pietruszkę i szczypiorek, jest rzodkiewka, sałata, a także jarmuż (ubiegłoroczny, ale pyszny). Na co należy zwracać uwagę, poszukując witamin? Czy świeże produkty są lepsze niż suplementy diety? Ciekawy poradnik znalazłam na stronie włoskiego producenta żywności bezglutenowej. Poniżej podaję link do pełnego artykułu o witaminach w diecie bezglutenowej. Mnie najbardziej zaciekawił procentowy ubytek poszczególnych witamin podczas gotowania, pieczenia czy przechowywania produktów.

Drukuj
Podziel się tym wpisem ze znajomymi!
    2019-03-26T21:34:00+00:0026 marca 2019|

    Zostaw komentarz



    Specjalistyczne kolonie z Bezglutenową Mamą 2019