Jeśli szukacie alternatywy dla niezdrowych czipsów dla bezglutenowego ucznia, ten przepis jest właśnie dla Was. Prażoną ciecierzycę przygotujecie bez miksera i jakichkolwiek urządzeń. Potrzebne są tylko ziarna ciecierzycy (dostępne w każdym markecie) i trochę przypraw.

Na naszych warsztatach „Walentynki z Glutenexem” w Zielonej Górze  ta przekąska cieszyła się ogromnym powodzeniem dzieci i dorosłych.

 

ciecierzyca– 250 g ziarna suszonej ciecierzycy bez śladowych ilości glutenu;

– 2 łyżki oliwy;

– sól;

– opcjonalnie: tymianek, bazylia, pieprz Cayenne, zioła prowansalskie;

 

 

ciecierzyca1Ciecierzycę przebierz z obcych ziaren, umyj, zalej na noc wodą, odcedź i osusz ziarna papierowym ręcznikiem. Skrop oliwą, oprósz solą i wymieszaj. Piekarnik nagrzej na 160 stopni C z termoobiegiem. Ziarna wyłóż równomiernie na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstaw do nagrzanego piekarnika. Prażące się ziarna wymieszaj od czasu do czasu łyżką. Praż, aż ciecierzyca się zrumieni i będzie chrupiąca (nie może zbrązowieć, bo się przypali). Zajadaj ze smakiem, gdy ostygną :).

 

(*) Przepis pochodzi z książki Katarzyny Jankowskiej „Mama alergika gotuje na wyjątkowe okazje”.

Drukuj
Podziel się tym wpisem ze znajomymi!
    2018-01-11T22:04:47+00:003 maja 2016|

    Zostaw komentarz