Na warsztatach kulinarnych rodzice pytają często, jakie zdrowe przekąski podać dzieciom do śniadaniówek. Jedną z propozycji są grube paluszki, czyli włoskie grissini, oplecione szynką i wędzonym serkiem. A, jest i warzywo w środku. To bardzo szybki i prosty pomysł na zdrowe drugie śniadanie dla ucznia, a zachwyt dziecka – gwarantowany. Danie można przygotować w wersji bezglutenowej i glutenowej.

 

grissini-skladSkładniki (podaję nazwy produktów bezglutenowych):

  • 4 paluszki bezglutenowe grissini (są w ofercie firm Glutenex i Schaer);
  • opakowanie bezglutenowej szynki dojrzewającej (nie wędzonej) lub bezglutenowego salami;
  • opakowanie serowego warkocza wędzonego (kupuję w Kauflandzie);
  • dowolne warzywa, np. 8 ugotowanych al dente fasolek szparagowych, zielony ogórek, czerwona papryka);

 

grissini-1Paluszki ułóż na deseczce. Rozpleć warkocz serowy. Wyjmij dwa paski sera i delikatnie spleć je węzłem. Tak przygotuj w sumie 4 długie paski serowe.

Do każdego grissini przyłóż na całej długości dwie ugotowane fasole (lub inne warzywa). Całość owiń ciasno 1-2 plastrami dojrzewającej szynki, a następnie opleć serowym paskiem i zwiąż. Gotowe!

Tak przygotowane grissini są ciekawą i pożywną przekąską dla bezglutenowego ucznia, a nawet dla bezglutenowego licealisty czy bezglutenowego studenta. Zmieszczą się z powodzeniem w śniadaniówce. Oczywiście po kilu godzinach paluszki zmiękną, ale nadal będą apetyczne i pyszne.

 

Plecione grissini przygotujemy na warsztatach kulinarnych „Zdrowa śniadaniówka”  w Galerii Leszno, w niedzielę, 2 października (szczegóły TUTAJ).

Drukuj
Podziel się tym wpisem ze znajomymi!
    2018-01-11T22:04:06+00:0023 września 2016|