deserek1Zaczął się właśnie sezon na truskawki. Jeśli szukacie idealnego przepisu na zdrowy i bezglutenowy podwieczorek (lub drugie śniadanie do szkoły), to ten deser z chia spełni Wasze oczekiwania. Jest orzeźwiający, bardzo owocowy i pełen wapnia, tak ważnego w diecie bezglutenowej dzieci i dorosłych. A gdy nie jadacie mleka, po prostu użyjcie mleka ryżowego.

 

chiaSkładniki:

  • mały jogurt naturalny (180 g);
  • 2 płaskie łyżeczki nasion chia bez śladowych ilości glutenu, np. DenverFood;
  • kilka łyżek dowolnych owoców świeżych lub przetworów (maliny w syropie, brzoskwinie lub mango z puszki) lub mrożonych owoców;
  • opcjonalnie orzechy włoskie, migdały, orzechy tygrysie – bez śladowych ilości glutenu;
  • w przypadku nietolerancji mleka: 50 ml mleka ryżowego lub mleka migdałowego bez śladowych ilości glutenu;
  • opcjonalnie do dekoracji: listki mięty;

 

 

jogurt chiaPół godziny przed porą bezglutenowego podwieczorku wymieszaj nasiona chia z jogurtem (lub z mlekiem roślinnym(). W szklance lub pucharku na dnie ułóż warstwę jogurtu, następnie porcję owoców, znów jogurt i znów owoce. Nie ma znaczenia, która warstwa będzie ostania.

Pucharek wstaw do lodówki na 20-30 minut, by nasiona chia zmiękły i stworzyły z jogurtem (lub mlekiem) aksamitną konsystencję. Serwuj na podwieczorek lub na drugie śniadanie dla bezglutenowego ucznia lub przedszkolaka (wtedy przygotuj deser w plastikowym pojemniczku).

 

deserekDlaczego warto jadać nasiona chia? Bo są bezcenne w każdej diecie, a zwłaszcza w diecie bezglutenowej. Zawierają one więcej kwasów omega-3 niż uchodzący za ich skarbnicę hodowlany łosoś atlantycki. Są także bardziej bogate w wapń niż mleko, a żelaza zawierają więcej niż słynący z niego szpinak. Ponadto odznaczają się wysoką zwartością pełnowartościowego białka, zapobiegających rozwojowi nowotworów antyoksydantów, obniżającego ciśnienie krwi potasu, regulującego trawienie błonnika, kojącego nerwy magnezu, wzmacniającego kości fosforu i wielu innych dobroczynnych substancji (*)

Nasiona chia są też bardzo smaczne i umożliwiają przygotowanie różnorodnych, nowatorskich deserów. Korzystajmy z takich podwieczorków zwłaszcza wiosną i latem, gdy pod dostatkiem mamy świeżych truskawek, niebawem pojawią się leśne jagody, borówki, brzoskwinie, maliny.
 
 
(*) Źródło: www.poradnikzdrowie.pl
 
 
Drukuj
Podziel się tym wpisem ze znajomymi!
    2018-01-11T22:04:41+00:0029 maja 2016|

    1 komenarz

    1. Ilona 8 września 2019 w 19:35 - Odpowiedz

      Nie miałam pojęcia, że nasiona chia zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś! Właśnie co nieco o nich czytam.. Zmieniając dietę na zdrowszą tj. bogatszą w błonnik i kwasy omega 3 wprowadziłam różne produkty w tym głównie ryby ale o takich nasionach nie pomyślałam. Pytanie, czy można je kupić w każdym supermarkecie? W Biedronce lub Lidlu? Niestety innych supermarketów w mojej małej miejscowości nie ma a chętnie kupiłabym ten produkt. Zwłaszcza, że coraz częściej pojawia się w przepisach. Super wpis!

    Zostaw komentarz



    Specjalistyczne kolonie z Bezglutenową Mamą 2019