Nie lubicie spędzać czasu w kuchni? Mam dla Was szybki przepis na pyszne i zdrowe bezglutenowe  śniadanie: ciasteczka bez mleka i bez cukru –  zero cukru, zero mąki, zero glutenu, zero spulchniaczy :). Potrzebne są tylko płatki owsiane, jajka i dowolnie skomponowana mieszanka niesiarkowanych bakalii (czyli to, co akurat znajdziemy w szafce). Co ważne, składników nie trzeba odmierzać na wadze, wystarczy szklanka. No tak, ale czy wyobrażacie sobie zjeść bezglutenowe ciasteczko na śniadanie? We Włoszech to norma. Włosi z celiakią często jedzą bezglutenowe ciasteczka na śniadanie, a przy tym są zdrowi i mają świetne figury. Może warto przenieść ten zwyczaj do Polski? Moje ciasteczka to też sposób na przemycenie orzechów i owoców suszonych do diety bezglutenowej dzieci i nastolatek z celiakią.

Składniki na 8 dużych ciastek

  • 2 jajka
  • 2 szklanki płatków owsianych
    bezglutenowych
  • 2 łyżki oleju kokosowego bezwonnego
    lub oleju rzepakowego lub masła
  • 2 szklanki mieszanki posiekanych orzechów i owoców suszonych BIO
    np. migdały, orzechy, morele, daktyle, figi, jagody goji, śliwki itp.

Wykonanie

Piekarnik nastaw na 180 stopni (góra-dół). Blachę wyłóż papierem do pieczenia. Posiekaj orzechy i migdały oraz owoce suszone. Wsyp je do miski wraz z płatkami owsianymi, wbij jajka, dodaj tłuszcz i wymieszaj na jednolitą masę. W razie potrzeby, gdyby ciasto wydawało się zbyt zbite, dodaj jeszcze jedno jajko. Dłońmi formuj duże lub małe placuszki i układaj je na blasze.

Piecz około 15 minut – do zrumienienia. Zdrowe, bezglutenowe ciasteczka bez mleka studź na metalowej kratce. Przechowuj w blaszanej puszce, nigdy w plastiku lub worku. W puszce ciasteczka przetrwają 2-3 tygodnie. 

Przepis od wychowawczyni naszych kolonii z dietą bezglutenową

Przepis na zdrowe, bezglutenowe ciasteczka bez mleka i bez cukru dostałam wczoraj od Kamili, która będzie wychowawczynią na naszych koloniach z dietą bezglutenową 2018 w Kudowie-Zdroju. 

  • Gdy nie mam czasu zjeść rano śniadania, pakuję do pudełka dwa pokaźne ciastka owsiane. Dają mi energię na pierwsze godziny pracy, są pyszne i zdrowe – podkreśla Kamila z Leszna. – Oczywiście te bezglutenowe ciasteczka owsiane świetnie smakują również na podwieczorek, z kubkiem mleka lub Inki.

Sposób Kamili polecam rodzicom dzieci na diecie bezglutenowej – te ciasteczka sprawdzą się jako przekąska do bezglutenowej śniadaniówki dla ucznia lub przedszkolaka. Są zdrowe i bardzo, bardzo smaczne. Jestem przekonana, że polubią je również studenci oraz nastolatki z celiakią i na diecie bezglutenowej – bo te ciasteczka bezglutenowe są fit :). Ale ważna uwaga: używajcie owoców suszonych niesiarkowanych – są zdrowe i pozbawione chemii.

Drukuj
Podziel się tym wpisem ze znajomymi!
    2018-02-18T16:04:39+00:0018 lutego 2018|

    10 komentarzy

    1. Gmosia 18 lutego 2018 w 21:52 - Odpowiedz

      Brzmi ciekawie 🙂 na pewno spróbuję. A czego szukać na opakowaniach owoców suszonych, żeby byly niesiarkowane?

      • Bezglutenowa Mama 21 lutego 2018 w 10:01 - Odpowiedz

        Na pewno są to owoce suszone BIO – np. DenverFood, Pięć Przemian, ale i linia natura firmy HELIO.

    2. Mariola 26 lutego 2018 w 23:04 - Odpowiedz

      A czy takie ciastka można bezpiecznie podać dziecku z cukrzycą?